Sunday, October 4, 2015

4 OKTOBER 2015 - CD 16 DPO 6

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...


Untuk pengetahuan korang, daku dah buat BBT selama 42 cycles tanpa jemu...Alhamdulillah, no stress dan masih tekun untuk temping tiap-tiap pagi...

Tips untuk berBBT ni memerlukan displin dan keazaman yang tinggi...
Jatuh dan bangun itu perkara biasa bagi kita seorang TTCians...
Jangan mudah mengalah dan jangan putus asa kalau period datang menjengah...
Sedih memang sedih, tapi jangan sedih lama-lama nanti diri sendiri yang rugi...
Belajar REDHA walaupun tak semudah yang disangka...

Walaupun, daku masih belum berjaya conceived, inshaAllah suatu hari nanti daku percaya Allah akan memakbulkan permintaan daku bila sudah sampai masanya...

Di sini daku nak share BBT Chart daku cycle ni...
Sepanjang berBBT, fertility Friend (FF) tak pernah detect daku Ovulated seawal CD 10...

Tapi, cycle ni FF detect daku O on CD 10 based on Fertile CM yang daku key in on CD 10 tu - boleh refer kat picture no.1.


Bila daku buang data Fertile CM on CD 12 dan CD 13 tu, barulah dapat garis merah terang - boleh refer kat picture no.2.

Detect garis putus-putus sebab Fertile CM yang daku rekod kat CD 12 & CD 13 tu - boleh refer kat picture no.3 (http://www.fertilityfriend.com/…/Eggwhite-Cervical-Fluid-af…)


Penerangan tambahan mengenai garis putus-putus disebabkan data OPK yang daku key in tiada yang +ve - boleh refer kat pic no.4 (http://www.fertilityfriend.com/Fa…/Dotted-line-on-chart.html)


Nota : tak kisahlah Ovulated on CD 10 or CD 12 sebab nanti kalau FF detect lagi clear biphasic pattern (berdasarkan suhu esok dan seterusnya), garis merah tu akan berubah untuk confirmkan bilakah Ovulation Day yang sebenarnya...+ kalau tak berjaya this cycle, daku akan ambil kira panjang Luteal Phase (LP) daku (Max, Min dan Average) - boleh refer pic no.5


Nota Kaki :
1) Pic no. 1 kat kotak putih bertanda T tu adalah TEST means Date yang FF suggest untuk buat UPT (Based on panjang LP daku sepanjang BerBBT...Average LP : 15 hari, so 14.10.2015, CD 26 tu daku dah DPO 15 (kalau betul daku O on CD 10 dan masih belum period).
2) Data atas Garis Merah Melintang (COVERLINE) tu adalah counting DPO...Bagi yang takde VIP Membership (daku dapat free 5 hari), boleh setting untuk dapatkan ticker (yang ni bagi yang ada basic FF).
3) Special mode (kotak berwarna di ruangan bawah) yang mewakili Special dan custom data based on Specific Situations, Mood/Energy, Medications/Supplements dan lain-lain.

*** Bagi yang sign up FF awal-awal, FF akan bagi tempoh free VIP Membership selama 30hari...Lepas tu, special signs tu dah takde...Yang ada hanya yang basic sahaja...So, dinasihatkan jangan sign up sebelum faham APA ITU BBT, nanti rugi....

Ok la, maaf sebab membebel panjang sangat...
Bagi yang sudi, jenguklah my link chart :
http://www.fertilityfriend.com/home/anualiza











1 comment: